Zoeken
Search
Generic filters
Exact matches only

Waarom hondenbloggers dé manier zijn om jouw merk te promoten

23 september
x
Wat is dit?

We geven het eerlijk toe, helemaal objectief zijn we bij The Dog Pen natuurlijk niet. Als we niet hadden geloofd dat hondenbloggers de toekomst zijn om merken onder de aandacht te brengen, dan was The Dog Pen misschien nooit geboren.

Emotie-marketing

Welk product je ook aan de man, vrouw of hond wilt brengen, het is altijd goed om emotie op te roepen om de consument aan te spreken. In de huidige tijd dat alles de aandacht opeist, zijn honden een welkome afwisseling. Iedereen wordt blij van honden, of het nu een beeld is of een leuk verhaal.

Emotie marketing de hond

Blog vs. Instagram-post

Inmiddels weet een aantal merken en winkels de Instagrammende honden prima te vinden om hun merk onder de aandacht te brengen. Natuurlijk is het goed voor jouw exposure als bedrijf dat een aantal Instagram-honden met jouw product op de foto staat. Maar wat is nu precies het verschil tussen een promotie via een hondenblog en een promotie via een Instagram-account van een hond? Het grootste verschil is dat een Instagram-post vaak vrij vluchtig is. Er is een foto met jouw product, en dat levert een bepaald aantal views op. Helaas is het zo dat mensen een bepaald beeld minimaal 20 keer moeten zien voordat ze overgaan tot actie. In het meest ideale geval is dat het aanschaffen van jouw product.

20 honden op Instagram

Oké, appeltje eitje, je stuurt dus jouw product aan 20 honden op Instagram en laat maar komen die betalende klanten. Sorry… moeten we je weer teleurstellen! Zo zal het helaas niet gaan. Vraag je eens af hoe vaak jij zelf een product of dienst aanschaft na het zien van een Instagram-post (of liever nog 20 Instagram posts over hetzelfde product). Hoe makkelijk klik je door bij een Influencer naar het betreffende product? In het beste geval kom je via de Influencer bij het Instagram-account van het merk en kun je daar eenvoudig doorklikken naar het gewenste product (door een post met een product tag bijvoorbeeld). Wanneer je alleen werkt met Instagrammende honden met meer dan 10.000 volgers kun je ze verzoeken om in hun story direct te linken naar jouw gewenste pagina (swipe up).

Waarom hondenbloggers de manier zijn om jouw merk onder de aandacht tebrengen

Een hondenblog

Door jouw product of dienst te laten reviewen door een hondenblogger heb je meteen een uitgebreid verhaal plus foto’s op een website die online blijft staan. Ben je benieuwd naar de origine van de hondenblog? Daar schreven we eerder al een blog over. Ja, een blog over hondenblogs op een hondenbloggersplatform, hoe kan het ook anders? Hoewel de meeste bedrijven wordt aangeraden om zelf te gaan bloggen over hun diensten en producten, is een onafhankelijke blog van een andere partij dan jijzelf voor de lezer altijd waardevoller. Het mooie van blogs is nu juist dat je de mening leest van een onafhankelijk persoon net zoals jij zelf bent. Dat geeft voor lezers een vertrouwd gevoel en een betere motivatie om door te klikken en over te gaan tot de aanschaf van een product.

Promotiemix

Hoewel wij denken dat een hondenblog dé manier is om jouw merk onder de aandacht te brengen, hoeft het een het ander natuurlijk niet uit te sluiten. Wanneer je jouw doelgroep wilt bereiken, kies je vaak voor een mix van verschillende manieren om jouw merk onder de aandacht te brengen. Je kunt, afhankelijk van je budget en je doelgroep, het zo gek maken als je zelf wilt. Wanneer je een kleiner budget hebt is juist creativiteit en een goed verhaal heel belangrijk. Heb je een oneindig budget, dan kun je makkelijk een bureau inschakelen om het verhaal te vertellen of een goed verhaal te maken en is de keuze uit media oneindig.

Echte honden, echte ervaringen

In het huidige landschap van reclames en de constante roep om aandacht, zijn mensen het beste te bereiken op een authentieke manier. Jouw doelgroep is gewoon een groep met echte mensen die iets met elkaar gemeen hebben. Hebben deze mensen een hond? Dan vertellen ze het liefste alles over hun hond. Maar ze zoeken ook naar herkenning, ervaringen van anderen die tegen eenzelfde probleem aanlopen en een mooi verhaal. Iedere dag vertellen hondenbloggers hun eigen echte verhaal. Hierdoor lezen en leven veel mensen mee met de hondenblogger.

Welke hondenblogger kies je?

Kijk altijd goed naar de persoon of hond waarmee je een samenwerking aangaat. Hoe ziet de blogpagina er uit? Is de manier van schrijven en de uitstraling de juiste voor jouw merk? Is deze blogger ook actief op sociale media en kun je afspraken maken over de promotie van de blog via Instagram en Facebook? Een ander ding om rekening mee te houden is looptijd van de blog. Is de verwachting dat deze blog er over een aantal jaren nog is? Dat zijn allemaal belangrijke afwegingen om te maken bij het kiezen van de juiste match. Je kunt natuurlijk ook kiezen om meerdere hondenbloggers in te schakelen.

Waarom kies je voor een blogger van The Dog Pen?

Bij The Dog Pen bloggen we met een grote groep bloggers. Sommige bloggers blijven, andere vertrekken, honden overlijden, maar ons platform blijft online. Je bent niet afhankelijk van 1 hond of 1 persoon of jouw betaalde artikel wel of niet online blijft.

  1. Altijd een hond die perfect bij jouw merk past
  2. Bij iedere blog komt er ook meteen een Instagram en Facebook campagne
  3. Je hoeft niet apart honden influencers in te zetten (die hebben we al in huis)
  4. Door de grootschaligheid ben je niet afhankelijk van 1 persoon of hond om een platform actueel te houden
  5. Iedere dag komen er nieuwe blogs online
  6. We hebben al hele mooie bezoekersaantallen en deze groeien ook nog eens dagelijks

hondenblog promoot jouw merk

Jouw merk promoten via The Dog Pen

Ben je benieuwd wat we bij The Dog Pen voor je kunnen betekenen? Neem dan zeker eens contact op om de mogelijkheden te bespreken. Het leuke aan The Dog Pen: we hebben een geweldige groep van verschillende hondenbloggers allemaal met hun eigen soort en/of ras hond. Elke hond heeft zo weer zijn of haar eigen voorkeuren en dagelijkse activiteiten. Zo kunnen we altijd een hond vinden die het beste bij jouw bedrijf of merk past.

Gerelateerde artikelen

Tags

Wat is dit?

Meer verhalen van Redactie

DOG. EAT. PLANT. - Lisette Kreischer Geef koekje! x

DOG. EAT. PLANT. - Lisette Kreischer

17 januari Door: Redactie

Honden die plantaardig eten, daar gaat het boek over. Als je dat zo leest, lijkt het prima en weinig beladen. Probeer echter eens in een Facebook groep over honden ...

Lees het hele artikel
Puppy opvoeden - de beste boeken Geef koekje! x

Puppy opvoeden - de beste boeken

15 januari Door: Redactie

De beste boeken over puppy’s Je krijgt een pup en je wilt je graag inlezen over het opvoeden van jouw puppy, puppy gedrag en wat pups nodig hebben. Maar ...

Lees het hele artikel
10 redenen waarom je die pup niet moet kopen Geef koekje! x

10 redenen waarom je die pup niet moet kopen

30 december Door: Redactie

Een pup ze zijn zo leuk. Maar er zijn ook signalen die je beter niet kunt missen. Jij wilt ook niet net na de koop bij de dierenarts zitten ...

Lees het hele artikel
Sparrow Pet CBD voor de hond Geef koekje! x

Sparrow Pet CBD voor de hond

29 december Door: Redactie

Onze bloggers testen ditmaal Sparrow Pet CDB en hennepproducten voor honden. Sparrow Pet is een merk uit Zwitserland. Zij maken hennepproducten met natuurlijk aanwezige CBD voor honden, katten en ...

Lees het hele artikel