We geven het eerlijk toe, helemaal objectief zijn we bij The Dog Pen natuurlijk niet. Als we niet hadden geloofd dat hondenbloggers de toekomst zijn om merken onder de aandacht te brengen, dan was The Dog Pen misschien nooit geboren.
Emotie-marketing
Welk product je ook aan de man, vrouw of hond wilt brengen, het is altijd goed om emotie op te roepen om de consument aan te spreken. In de huidige tijd dat alles de aandacht opeist, zijn honden een welkome afwisseling. Iedereen wordt blij van honden, of het nu een beeld is of een leuk verhaal.
Blog vs. Instagram-post
Inmiddels weet een aantal merken en winkels de Instagrammende honden prima te vinden om hun merk onder de aandacht te brengen. Natuurlijk is het goed voor jouw exposure als bedrijf dat een aantal Instagram-honden met jouw product op de foto staat. Maar wat is nu precies het verschil tussen een promotie via een hondenblog en een promotie via een Instagram-account van een hond? Het grootste verschil is dat een Instagram-post vaak vrij vluchtig is. Er is een foto met jouw product, en dat levert een bepaald aantal views op. Helaas is het zo dat mensen een bepaald beeld minimaal 20 keer moeten zien voordat ze overgaan tot actie. In het meest ideale geval is dat het aanschaffen van jouw product.
20 honden op Instagram
Oké, appeltje eitje, je stuurt dus jouw product aan 20 honden op Instagram en laat maar komen die betalende klanten. Sorry… moeten we je weer teleurstellen! Zo zal het helaas niet gaan. Vraag je eens af hoe vaak jij zelf een product of dienst aanschaft na het zien van een Instagram-post (of liever nog 20 Instagram posts over hetzelfde product). Hoe makkelijk klik je door bij een Influencer naar het betreffende product? In het beste geval kom je via de Influencer bij het Instagram-account van het merk en kun je daar eenvoudig doorklikken naar het gewenste product (door een post met een product tag bijvoorbeeld). Wanneer je alleen werkt met Instagrammende honden met meer dan 10.000 volgers kun je ze verzoeken om in hun story direct te linken naar jouw gewenste pagina (swipe up).
Een hondenblog
Door jouw product of dienst te laten reviewen door een hondenblogger heb je meteen een uitgebreid verhaal plus foto’s op een website die online blijft staan. Ben je benieuwd naar de origine van de hondenblog? Daar schreven we eerder al een blog over. Ja, een blog over hondenblogs op een hondenbloggersplatform, hoe kan het ook anders? Hoewel de meeste bedrijven wordt aangeraden om zelf te gaan bloggen over hun diensten en producten, is een onafhankelijke blog van een andere partij dan jijzelf voor de lezer altijd waardevoller. Het mooie van blogs is nu juist dat je de mening leest van een onafhankelijk persoon net zoals jij zelf bent. Dat geeft voor lezers een vertrouwd gevoel en een betere motivatie om door te klikken en over te gaan tot de aanschaf van een product.
Promotiemix
Hoewel wij denken dat een hondenblog dé manier is om jouw merk onder de aandacht te brengen, hoeft het een het ander natuurlijk niet uit te sluiten. Wanneer je jouw doelgroep wilt bereiken, kies je vaak voor een mix van verschillende manieren om jouw merk onder de aandacht te brengen. Je kunt, afhankelijk van je budget en je doelgroep, het zo gek maken als je zelf wilt. Wanneer je een kleiner budget hebt is juist creativiteit en een goed verhaal heel belangrijk. Heb je een oneindig budget, dan kun je makkelijk een bureau inschakelen om het verhaal te vertellen of een goed verhaal te maken en is de keuze uit media oneindig.
Echte honden, echte ervaringen
In het huidige landschap van reclames en de constante roep om aandacht, zijn mensen het beste te bereiken op een authentieke manier. Jouw doelgroep is gewoon een groep met echte mensen die iets met elkaar gemeen hebben. Hebben deze mensen een hond? Dan vertellen ze het liefste alles over hun hond. Maar ze zoeken ook naar herkenning, ervaringen van anderen die tegen eenzelfde probleem aanlopen en een mooi verhaal. Iedere dag vertellen hondenbloggers hun eigen echte verhaal. Hierdoor lezen en leven veel mensen mee met de hondenblogger.
Welke hondenblogger kies je?
Kijk altijd goed naar de persoon of hond waarmee je een samenwerking aangaat. Hoe ziet de blogpagina er uit? Is de manier van schrijven en de uitstraling de juiste voor jouw merk? Is deze blogger ook actief op sociale media en kun je afspraken maken over de promotie van de blog via Instagram en Facebook? Een ander ding om rekening mee te houden is looptijd van de blog. Is de verwachting dat deze blog er over een aantal jaren nog is? Dat zijn allemaal belangrijke afwegingen om te maken bij het kiezen van de juiste match. Je kunt natuurlijk ook kiezen om meerdere hondenbloggers in te schakelen.
Waarom kies je voor een blogger van The Dog Pen?
Bij The Dog Pen bloggen we met een grote groep bloggers. Sommige bloggers blijven, andere vertrekken, honden overlijden, maar ons platform blijft online. Je bent niet afhankelijk van 1 hond of 1 persoon of jouw betaalde artikel wel of niet online blijft.
Altijd een hond die perfect bij jouw merk past
Bij iedere blog komt er ook meteen een Instagram en Facebook campagne
Je hoeft niet apart honden influencers in te zetten (die hebben we al in huis)
Door de grootschaligheid ben je niet afhankelijk van 1 persoon of hond om een platform actueel te houden
Iedere dag komen er nieuwe blogs online
We hebben al hele mooie bezoekersaantallen en deze groeien ook nog eens dagelijks
Jouw merk promoten via The Dog Pen
Ben je benieuwd wat we bij The Dog Pen voor je kunnen betekenen? Neem dan zeker eens contact op om de mogelijkheden te bespreken. Het leuke aan The Dog Pen: we hebben een geweldige groep van verschillende hondenbloggers allemaal met hun eigen soort en/of ras hond. Elke hond heeft zo weer zijn of haar eigen voorkeuren en dagelijkse activiteiten. Zo kunnen we altijd een hond vinden die het beste bij jouw bedrijf of merk past.
Gerelateerde artikelen
Productreview – Ik test de Butternut Box!
Door: Hulphond Tynke
Product review: stijlvolle leren tuigjes voor Nacho en Chester
Door: Nacho & Chester
Product review: Plint de Teckel test een handgemaakt tuigje
Interview met Nick, Country Director Benelux bij Butternut Box
19 July Door: Redactie
Hondenblogger Mindy heeft samen met haar hulphond Tynke de maaltijden van Butternut Box getest en haar uitgebreide ‘Butternut Box review‘ lees je natuurlijk hier, op The Dog Pen. Vanuit ...
Afgelopen 25 en 26 februari vond in de Kortrijk Xpo (België) de ANIDO plaats: een vakbeurs voor de markt van huisdierverzorging. Hier treffen dierenspeciaalzaken en winkels met een dierenafdeling ...
🎶Baby, It's Dark Outside 🎶 Tijd voor een hondenlampje!
9 January Door: Redactie
Sinds de Winterwende van afgelopen 22 december worden de dagen langzaam, heel langzaam, steeds weer wat langer en de nachten weer wat korter. Maar het is nog steeds flink ...
Vuurwerkangst? Tips om stress te verminderen tijdens Oud en Nieuw!
13 December Door: Redactie
Vind jouw trouwe metgezel de feestdagen spannend? Dat is helemaal niet gek. De laatste dagen van het jaar zijn immers gevuld met allerlei verschillende prikkels voor honden. Niet alleen ...
Bij The Dog Pen zijn we groot fan van hondenkoekjes. Van cookiemeldingen iets minder, maar het is een moetje. Dus wil je een cookie?
Bij verder gebruik van onze site accepteer je de cookies automatisch.Ja lekker!Nee
We geven het eerlijk toe, helemaal objectief zijn we bij The Dog Pen natuurlijk niet. Als we niet hadden geloofd dat hondenbloggers de toekomst zijn om merken onder de aandacht te brengen, dan was The Dog Pen misschien nooit geboren.
Emotie-marketing
Welk product je ook aan de man, vrouw of hond wilt brengen, het is altijd goed om emotie op te roepen om de consument aan te spreken. In de huidige tijd dat alles de aandacht opeist, zijn honden een welkome afwisseling. Iedereen wordt blij van honden, of het nu een beeld is of een leuk verhaal.
Blog vs. Instagram-post
Inmiddels weet een aantal merken en winkels de Instagrammende honden prima te vinden om hun merk onder de aandacht te brengen. Natuurlijk is het goed voor jouw exposure als bedrijf dat een aantal Instagram-honden met jouw product op de foto staat. Maar wat is nu precies het verschil tussen een promotie via een hondenblog en een promotie via een Instagram-account van een hond? Het grootste verschil is dat een Instagram-post vaak vrij vluchtig is. Er is een foto met jouw product, en dat levert een bepaald aantal views op. Helaas is het zo dat mensen een bepaald beeld minimaal 20 keer moeten zien voordat ze overgaan tot actie. In het meest ideale geval is dat het aanschaffen van jouw product.
20 honden op Instagram
Oké, appeltje eitje, je stuurt dus jouw product aan 20 honden op Instagram en laat maar komen die betalende klanten. Sorry… moeten we je weer teleurstellen! Zo zal het helaas niet gaan. Vraag je eens af hoe vaak jij zelf een product of dienst aanschaft na het zien van een Instagram-post (of liever nog 20 Instagram posts over hetzelfde product). Hoe makkelijk klik je door bij een Influencer naar het betreffende product? In het beste geval kom je via de Influencer bij het Instagram-account van het merk en kun je daar eenvoudig doorklikken naar het gewenste product (door een post met een product tag bijvoorbeeld). Wanneer je alleen werkt met Instagrammende honden met meer dan 10.000 volgers kun je ze verzoeken om in hun story direct te linken naar jouw gewenste pagina (swipe up).
Een hondenblog
Door jouw product of dienst te laten reviewen door een hondenblogger heb je meteen een uitgebreid verhaal plus foto’s op een website die online blijft staan. Ben je benieuwd naar de origine van de hondenblog? Daar schreven we eerder al een blog over. Ja, een blog over hondenblogs op een hondenbloggersplatform, hoe kan het ook anders? Hoewel de meeste bedrijven wordt aangeraden om zelf te gaan bloggen over hun diensten en producten, is een onafhankelijke blog van een andere partij dan jijzelf voor de lezer altijd waardevoller. Het mooie van blogs is nu juist dat je de mening leest van een onafhankelijk persoon net zoals jij zelf bent. Dat geeft voor lezers een vertrouwd gevoel en een betere motivatie om door te klikken en over te gaan tot de aanschaf van een product.
Promotiemix
Hoewel wij denken dat een hondenblog dé manier is om jouw merk onder de aandacht te brengen, hoeft het een het ander natuurlijk niet uit te sluiten. Wanneer je jouw doelgroep wilt bereiken, kies je vaak voor een mix van verschillende manieren om jouw merk onder de aandacht te brengen. Je kunt, afhankelijk van je budget en je doelgroep, het zo gek maken als je zelf wilt. Wanneer je een kleiner budget hebt is juist creativiteit en een goed verhaal heel belangrijk. Heb je een oneindig budget, dan kun je makkelijk een bureau inschakelen om het verhaal te vertellen of een goed verhaal te maken en is de keuze uit media oneindig.
Echte honden, echte ervaringen
In het huidige landschap van reclames en de constante roep om aandacht, zijn mensen het beste te bereiken op een authentieke manier. Jouw doelgroep is gewoon een groep met echte mensen die iets met elkaar gemeen hebben. Hebben deze mensen een hond? Dan vertellen ze het liefste alles over hun hond. Maar ze zoeken ook naar herkenning, ervaringen van anderen die tegen eenzelfde probleem aanlopen en een mooi verhaal. Iedere dag vertellen hondenbloggers hun eigen echte verhaal. Hierdoor lezen en leven veel mensen mee met de hondenblogger.
Welke hondenblogger kies je?
Kijk altijd goed naar de persoon of hond waarmee je een samenwerking aangaat. Hoe ziet de blogpagina er uit? Is de manier van schrijven en de uitstraling de juiste voor jouw merk? Is deze blogger ook actief op sociale media en kun je afspraken maken over de promotie van de blog via Instagram en Facebook? Een ander ding om rekening mee te houden is looptijd van de blog. Is de verwachting dat deze blog er over een aantal jaren nog is? Dat zijn allemaal belangrijke afwegingen om te maken bij het kiezen van de juiste match. Je kunt natuurlijk ook kiezen om meerdere hondenbloggers in te schakelen.
Waarom kies je voor een blogger van The Dog Pen?
Bij The Dog Pen bloggen we met een grote groep bloggers. Sommige bloggers blijven, andere vertrekken, honden overlijden, maar ons platform blijft online. Je bent niet afhankelijk van 1 hond of 1 persoon of jouw betaalde artikel wel of niet online blijft.
Jouw merk promoten via The Dog Pen
Ben je benieuwd wat we bij The Dog Pen voor je kunnen betekenen? Neem dan zeker eens contact op om de mogelijkheden te bespreken. Het leuke aan The Dog Pen: we hebben een geweldige groep van verschillende hondenbloggers allemaal met hun eigen soort en/of ras hond. Elke hond heeft zo weer zijn of haar eigen voorkeuren en dagelijkse activiteiten. Zo kunnen we altijd een hond vinden die het beste bij jouw bedrijf of merk past.
Gerelateerde artikelen
Productreview – Ik test de Butternut Box!Door: Hulphond Tynke
Product review: stijlvolle leren tuigjes voor Nacho en ChesterDoor: Nacho & Chester
Product review: Plint de Teckel test een handgemaakt tuigjeDoor: Plint de Teckel
Tags