Generic filters

Jaaroverzicht 2021

31 December
Wat is dit?

2021 zit er alweer op en naar mijn gevoel is dit jaar voorbijgevlogen! Het leek mij leuk om een klein jaaroverzichtje te maken met wat foto’s en hoogtepunten die ik dit jaar meegemaakt heb.  Er is dit jaar een hele hoop gebeurd, zowel leuke als minder leuke momenten.  Zo hadden we heel wat fotoshoots, veel dierenartsbezoeken en namen we afscheid van dieren, maar ook verwelkomden we nieuwe dieren. Bij deze dus een jaaroverzicht van 2021!

Januari

Begin januari bereikten we onze eerste mijlpaal op Instagram, we hadden de 1.000 volgers bereikt. In midden januari zag Trevor voor het eerst de sneeuw, hij was meteen door het dolle heen van al dat witte spul! Van al die vreugde maakte hij sprongen zoals een konijn, dit was enorm grappig om te zien en bij het bekijken van deze filmpjes komt er direct weer een glimlach op mijn gezicht.  Ook kwam hij in januari voor de eerste keer in de stad, hij had namelijk een fotoshoot met Lieselotte van LCPD in Gent.

Tijdens de fotoshoot met LCPD aan het Belfort in Gent

Februari

Februari was de maand waarin hij een enorme groeispurt kreeg, je zag hem elke dag groeien. Van 1 februari tot 28 februari groeide hij maar liefst 9 cm in de hoogte en kwam hij 8,5 kg aan. Ook in deze maand had hij een fotoshoot. Het licht was ontzettend mooi die avond, uit deze shoot is toch wel één van mijn favoriete foto’s van Trevor gekomen!

Trevor in het magische avondlicht, prachtig vastgelegd door Elke Fierens fotografie

Maart

In maart maakte Trevor voor de eerste keer kennis met de paarden, ik had nooit verwacht dat hij al direct gingen ‘neuzen’ met één van de paarden! Dit was zo’n mooi moment, de twee dieren die enorm veel voor mij betekenen die eindelijk kennis maakten met elkaar. Deze maand verwelkomden we ook een nieuwe bewoner, er werd namelijk een Barberie eend gevonden. Natuurlijk kunnen wij geen nee zeggen en zo kwam Bart – vernoemd naar zijn vinder – bij ons wonen.

April

Ook in april volgde er weer een aantal fotoshoots, waaronder de shoot met Muran tussen de tulpen. Trevor zei zijn puppyharen gedag, want ik trimde hem voor het eerst en hij gedroeg zich voorbeeldig! Hij zag voor het eerst de zee, er was veel wind, maar dat kon de pret niet bederven.

Trevor tussen de prachtige tulpen, genomen door Muran pet photography

Mei

Na 3 weken vol ongeduld wachten was het zover, onze kuikens werden geboren. Wat blijft het toch speciaal om nieuw leven geboren zien worden en zien opgroeien! Maak kennis met één van onze kuikens (nu inmiddels allemaal prachtige kippen), en pas op dat je niet smelt achter je scherm. In mei hadden we één van de vele dierenartsbezoeken dit jaar, alleen was het deze keer best serieus. Meneer had weer iets opgegeten, alleen kwam het er ditmaal niet uit zonder hulp. Er werd gevreesd dat hij een operatie nodig zou hebben om het object te verwijderen. Na een nacht en een dag ter observatie mocht hij naar huis, dus gingen we wandelen in de nabijgelegen bossen. Nog geen kwartier nadat we bij de dierenarts vertrokken kakte hij een sok uit op wandeling. Eind goed al goed is hij er goed vanaf gekomen, sindsdien heeft hij geen sokken meer gegeten.

Carrot, het abrikooskleurige kuikentje

Juni

Juni was een rustige maand, we hadden 1 shoot met Elke. Na ons heel strikt te houden aan het wandelschema voor puppy’s, hebben we voor het eerst een lange wandeling gemaakt van 14km in het drongengoedbos. De wandeling was iets langer dan gepland, maar zowel wij als Trevor hebben hier dubbel zo hard van genoten!

Juli

Ook juli was een rustige maand, met veel warme dagen. Daar maakten we gebruik van door een paar keer  naar de zee te gaan. Het was zelfs zo mooi weer dat ik met Trevor het water in ging. Hij is namelijk dol op water zolang zijn voeten de bodem raken, mijn pogingen om hem te doen zwemmen waren dan ook niet succesvol. Ik nam eventjes afstand van Instagram, waarom? Soms zit er zo’n druk achter, om dagelijks een foto te posten. Hierdoor haalde ik er niks van plezier meer uit.

Augustus

Augustus was een enorm moeilijke maand. Er kwam een kitten van 6 weekjes op mijn pad en de vreugde was groot, maar jammer genoeg niet van lange duur. Na een kleine week moest ik onverwacht afstand doen van Yola, we hadden alles geprobeerd, maar het mocht niet baten. Alsof dat nog niet genoeg was moest ik een week later Elvis afgeven, mijn rots in de branding en mijn eerste eigen huisdier…. Amper 4 dagen later kwam er een kitten voorbij en nog eens 11 dagen later had ik hem in mijn armen. Ik noemde hem George en wow, wat een geweldig beestje is me dat! Ook hadden we een fotoshoot in de prachtige bloeiende heide, want geeft toe, wie wil dit nu niet?  Naast de heide hadden we ook een shoot tussen de zonnebloemen. Het licht werkte niet echt mee, maar het resultaat mag er zeker zijn!

Trevor tussen de zonnebloemen – Charlotte de Weirdt
Trevor op de bloeiende heide- LCPD

September

Dé maand van het jaar  september, de maand waarin Trevor 1 jaar werd en we de tijd van ons leven hadden! Hét hoogtepunt van het jaar was onze reis naar Oostenrijk, Sankt Gallenkirch. Wat een prachtig avontuur was me dat! Op 5 dagen tijd wandelden we maar liefst 98km, beklommen we 5 bergen en raakten we voor een paar uur verdwaald in de gietende regen en dit zijn nog maar een paar hoogtepunten van de reis. Ik nam heel wat foto’s en filmpjes, maar deze waren niet hoe ik het in mijn hoofd had. Hierop heb ik besloten om mij te beginnen verdiepen in fotografie. Zo geleerd, zo gedaan en ik kocht mijn 3e lens en begon manueel foto’s te maken.

Een prachtig uitzicht van de Lünersee in Oostenrijk

Oktober

In oktober hadden we onze laatste fotoshoot met Anneke. Net zoals de voorafgaande keren, waren ook deze keren de foto’s gewoonweg prachtig! Ook hadden we een shoot in Malmedy, maar wat een slecht weer was me dat!  Deze maand verwelkomden we opnieuw 2 dieren. Barnaby en Jones – vernoemd naar mijn favoriete serie Midsomer Murders -, 2 Barberie eendjes, als gezelschap voor Bart die eerder dit jaar bij ons kwam wonen. Ook behaalden we een enorme mijlpaal die we nooit hadden zien aankomen, we behaalden maar liefst 10.000 volgers.

In Malmedy aan waterval van de Bayehon
Onze eendjes Barnaby (rechts) en Jones (links)

November

November, de maand waarin ik de leuke kans kreeg om te bloggen bij The Dog Pen. Trevor kreeg jammer genoeg ‘happy tail’ (hier ga ik binnenkort een blog over publiceren), het was zo extreem dat zijn staartpuntje afstierf en we de keuze hebben moeten maken om het te laten amputeren.

December

Trevor kreeg een vervroegd kerstcadeau en zei dag tegen zijn eenpersoonsmatras die werd vervangen door een orthopedische hondenmand. Ook nu verwelkomden we een nieuw gezinslid, ons Maddie (Madison). Een Anatolische herder teefje geboren op 1 april 2021 en sinds de eerste second 4 poten op 1 buik met Trevor.

Ierse wolfshond in winter wonderland
Trevor in winter wonderland
Madison onze nieuwe hond

2021 – 2022

We eindigen het jaar met heel wat nieuwe dieren en volgers. Trevor groeide niet alleen in de hoogte en breedte, maar ook zijn Instagram pagina maakte een enorme evolutie mee. We startte het jaar met 1.000 volgers en eindigden met +17.000 volgers

Wat volgend jaar gaat brengen is nog een vraagteken Maar ik hoop dat ik toch in juli -augustus weer de bergen mag zien, of zelfs naar Scandinavië kan gaan. Dat is wat ik het allerliefste doe, grote wandelingen/ trektochten in de ongerepte natuur.

Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling met niet te veel stress voor de honden en een gezond en gelukkig 2022.

Liefs Trevor, Maddie en Meagan (en George )